Aberdeen - Inverness - Isle of Skye

3 augustus 2017 - Skye, Verenigd Koninkrijk

MaritiemmuseumKamer "the Whitebridge"Ontbijt IvernessMeer van LochnessHet monsterMaritiemmuseum2

Onze tweede slaapplek hebben we alweer achter ons gelaten. Op weg naar de volgende bestemming zijn we eerst naar Aberdeen gereden. Dat is een havenstad voor de offshore (voor de olieindustrie) met aanvoer voor boorplatforms en reparatiemiddelen. Eerst maar eens naar de “touristoffice” om te vragen wat we nog zouden moeten zien in deze stad. Daar verwezen ze ons naar het Maritiemmuseum van de stad. Hier was o.a. een op schaal nagemaakt boorplatform. Op schaal wat het zeker nog een meter of 10 hoog dus moet je nagaaan hoe groot het in het echt is.

Daarna dolfijnen spotten in het noordelijkste puntje van de haven van Aberdeen. Er lag een mooi strandje maar dolfijnen konden wij niet vinden.

Omdat de tijd alweer op was bij de parkeermeter en we bij onze nieuwe bestemming in moesten checqen zijn we maar weer verder gegaan.

Na een paar uur te hebben gereden kwamen we aan bij de B&B in Inverness waar was geboekt voor ons. Bij de receptie werd ons alleen verteld dat we daar niet konden blijven want kinderen onder de zestien jaar werden daar niet toegelaten. Dus… daar stonden we dan, om 18.30 uur bij een locatie waar onze kamers waren geboekt maar we niet mochten verblijven. Dan maar de House of Britain (de reisagent) bellen. Hij vertelde ons dat het overal erg druk was en hij zou proberen een nieuwe locatie voor ons te regelen. We spraken af dat we ergens zouden gaan eten, want dat hadden we ook nog niet gedaan, en dat hij ons dan zou bellen als hij meer wist. De eigenaresse van de B&B had ons doorverwezen naar een hotel in de buurt “the Withebridge” om te gaan eten.

Omdat we het verder ook niet wisten zijn we daar maar naartoe gereden. Eenmaal daar heeft Arjan direct gevraagd of we misschien ook een kamer konden boeken voor de nacht omdat we nog niet wisten waar de reisagent ons naartoe zou willen sturen. Ondertussen kwam ik erachter dat we in de niemandsland zaten en dat ik geen bereik had met mijn telefoon en ook geen 3G. Dus de reisagent kon ons niet bereiken als hij dat zou willen. Heel ouderwets kon ik gaan bellen met een munttelefoon in de receptie. Toen ik uiteindelijk iemand te pakken had, kregen we te horen dat we de komende nacht in het hotel waar we nu waren konden blijven in de familiekamer. Fijn dat we niet dakloos meer waren en ergens konden gaan slapen. Morgen zouden we dan wel weer opniew contact hebben.

De kamer zag er netjes uit en iedereen (behalve Lonneke, want die lag op de veren van het bed) heeft goed geslapen. Na het ontbijt zouden we, zodra we weer telefoonbereik hadden, contact opnemen met de reisagent om af te spreken waar we de volgende twee nachten nou zouden verblijven. We kregen de keuze om nog twee nachten in het hotel te blijven waar we afgelopen nacht hadden geslapen of toch iets anders. We hebben er voor gekozen om ergens anders naartoe te gaan. De reisagent ging op zoek naar iets anders voor ons en wij zijn ondertussen de buurt wat gaan verkennen. We hebben een wandeling gemaakt naar de watervallen van Foyers. Eindelijk ook eens wat natuur van dichtbij gezien, daar waren we wel aan toe na een aantal steden. Jammer genoeg begon het daarna te regenen en heeft het bijna de hele dag door geregend. Ook was het erg bewolkt. We zijn dus maar met de auto op zoek gegaan naar het monster van Logness. Het monster hebben we niet gevonden maar wel hebben we het ontzettend mooie meer gezien en de omgeving.

Ondertussen kregen we door dat er in de buurt van Inverness niets meer te boeken zou zijn voor de komende twee nachten maar nog wel een B&B bij de Isle of Skye. Omdat we hier toch na Inverness naartoe zouden gaan hebben we ervoor gekozen om dan maar direct naar Ilse of Skye te gaan. Na een lange autorit (een beetje omgereden om nog wat van de omgeving te kunnen zien) zijn we vanavond rond 21.45 uur hier aangekomen. Voor zover we nu kunnen zien gaat het helemaal goed komen hier. Noortje en Lonneke waren in ieder geval welkom en dat is het belangrijkste. We houden jullie op de hoogte.

1. Opa Buijs:
    4 augustus 2017
    Wat een troubels bij een georganiceerde reis, toch leuk dat jullie van het landschap hebben kunnen genieten. Moeten jullie morgen weer verkassen?
  2. Fam. van den Broek:
    4 augustus 2017
    Oei, dat monster zier er wel heel erg eng uit.... NOT!!!
  3. Alex:
    4 augustus 2017
    Ahaa Buijs..., A. Buijs of ben ik abuis?!

Jullie hebben het monster niet gezien maar "HET" jullie wel, zie foto!!
    Ok wir skôn kiekskes! En al die avonturen!!
    Het gaat altijd net wat anders dan je gepland had.
    Als wettig voogd van Boijt verklaar dat ik geen afstand meer neem van de hond!
    Tis n schatje! Luistert goed, achter op Lyla's hakken lopen met zijn monsterlijke klauwen.
    Tgaat vrij aardig, Lyla heeft jammer genoeg een "Is Mijn" complex.
    Begint al aardig te wennen!
    Morgen weer spelen Quintie!!
    Vanuit het (af/toe) zonnige Schijndel 23c. nog heel veel plezier en avontuur gewenst.

Alle 4 de poten, her en der wat lebbers in jullie gezicht, scherpe tandjes en een kwispelende staart van Boijt!
    Lyla heeft even haar pootjes bezet i.v.m. botje, maar mompelt met volle mond dat ik de groetjes moet doen aan jullie.
    ...Dus groetjes van Lyla oh, en ook van mij nog!!
  4. Arjan buijs:
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Fam. vd. Broek: Google Maps staat nu op mijn telefoon maar op het moment dat we hem nodig hadden nog niet. Haha
    @ Marien: We blijven nog één nachtje in deze B&B. Morgen verkassen we naar een B&B ong. 25 kilometer verderop. Daar blijven we dan weer twee nachten.
    @ Jan: Fijn dat je ons nu ook kunt volgen en groetjes aan Quinty.
    @ Alex: We moesten allemaal hard lachen om jouw verhaaltje hier. Goed om te horen dat je Boijt niet meer kwijt wilt maar het gaat mooi niet gebeuren. We hebben vandaag net een heerlijk schapenvachtje voor hem gekocht en die past bij de muur in onze woonkamer, dus helaas...

Houdoe en zo!!

XXX de Buijsjes