Spaen Bridge

10 augustus 2017

Eergisteren hebben we een dagje lekker geluierd met z’n allen. Een beetje lezen, tekenen, spelletjes spelen, televisie kijken, boodschappen gedaan en Arjan en Suzanne hebben aan het einde van de middag nog een uurtje gewandeld. En toen was de dag alweer voorbij. Ook wel fijn even na alles wat de we de afgelopen tijd hier hebben gezien en gedaan.

Gisteren hadden we een prachtige dag met veel zon. Heerlijk, het leek wel lente. ’s ochtends zijn we eerst naar Ford William gereden. Dit was niet wat er ervan verwacht hadden. Op zich wel leuk om te zien maar we hadden een grotere stad verwacht met meer te beleven. Maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. We zijn weer in de auto gestapt en gereden naar Glen Ridge. Daar hebben we bij de picknicktafel wat gegeten en zijn toen gaan wandelen naar de waterval.

Daarna zijn we doorgereden naar een klein plaatsje waar we wat in de zon hebben gezeten en hebben staan kijken naar de rivier waar wat wateractiviteiten waren.

Op de terugweg hebben we in de supermarkt boodschappen gedaan voor de barbecue. Want daar was het weer voor, vonden wij. Bij het huisje hebben we heerlijk in het zonnetje zitten eten en toen toch weer snel maar binnen omdat het toch vlug afkoelde toen de zon zich verschool achter de bergen.

Vanmorgen hadden we bedacht om vanaf het vakantiepark een wandeling te gaan maken. Op papier stond dat het 4,5 mijl zou zijn maar het was toch wat verder dan gedacht. Het was wel erg avontuurlijk, vooral het eerste stuk. Het was een wandelroute maar niet echt over wandelpaden zoals wij ze hier kennen. Het ging over “paadjes” met veel modder en plassen en ook moesten we regelmatig over een boom heen klimmen of onder een boom doorkruipen. Dat zag er erg elegant uit, dat kun je je wel voorstellen. Het laatste stuk lag er een “wandelpad” naast de drukke weg.  In het huisje hebben we onze natte/vieze schoenen (vooral Lonneke had kletsnatte voeten door de modder) uitgetrokken en hebben we lekker wat gegeten.

Vanmiddag zijn Arjan en Lonneke gaan raften (“White Water Rafting” op de rivier Garry). Arjan heeft met de camara erg mooie beelden gemaakt van het raften. Een klein impressie stuur ik zo met de app. Het was in ieder geval super leuk en nat maar niet koud vanwege de wetsuits die ze aan hadden gekregen. Noortje en ik hebben mijn 3G opgemaakt door een film op Netflix te kijken. Alle kussens uit het huisje hadden we verzameld (hier liggen iedere keer minstens 2 kussens per bed) en samen in het grote bed gekropen met de laptop op schoot. Minder avontuurlijk maar wel erg gezellig.

Luieren LonnekeNoortje tekenenLonneke pannenkoeken bakkenArjan en SuusBBQFilm kijkenRaften

1. Opa Buijs:
    11 augustus 2017
    Leuke activiteiten en eindelijk goed weer. Ik ga straks nog even maaien en eerst olie bijvullen. Tot snel.