Isle of Skye

5 augustus 2017 - Isle Of Skye, Verenigd Koninkrijk

De afgelopen dagen hebben we niet zo gek veel uitgespookt.

Gisteren begonnen we de ochtend met een wandeling rond de Bharsacaig Bay. Jammer genoeg was het weer niet echt om over naar huis te schrijven maar toch doen we het maar. Met een paar paraplu's en regenjassen kom je ook een heel eind en het maakt niet uit de natuur blijft hier boeiend en mooi.

Na de lunch zijn we naar leerlooierij "Skye Skyn" geweest in Waternish. Hier kregen we een korte rondleiding over het bewerken van schapenhuiden en -vacht. We konden het niet laten en hebben in het winkeltje daarna een lekker zacht schapenvelletje gekocht voor onze Boijt.

Omdat de dames graag even lekker "niks" wilde doen zijn we terug gereden naar de B&B. Noortje en Lonneke gingen in de B&B wat relaxen (lekker wat muziek luisteren). Lonneke probeerde nog te douchen met koud water, dus dat was minder prettig, vooral omdat ze zich al ingezeept had.... Ondertussen was de zon weer gaan schijnen. Arjan en ik zijn toen samen nog een eindje gaan wandelen, de berg op, die vlak bij de B&B lag. Aan het einde van het pad door het hek en dan maar kijken waar je uitkomt. Het enige pad dat er een beetje lag was van de schapen die op de berg liepen. Het was even ploeteren maar de beloning was een prachtig uitzicht!

Vanmorgen hebben we eerst afscheid genomen van de ontzettend vriendelijke mevrouw in de B&B. Het weer was vandaag wat wisselvallig maar op zich niet te klagen (warm is het trouwens niet, rond de 12 graden). In Portree was een cultureel festivalletje met doedelzakspelers, Schotse dansen, een veekeuring en een hondenshow. Daar hebben we een tijdje rond gehangen voordat we onze nieuwe B&B zijn gaan opzoeken in Bradfish (Fernlea).

Hier werden we hartelijk ontvangen door onze gastheer "John", een vriendelijke, gezellige oude man. De kamers zien er wederom goed uit en ook hier gaan we ons wel weer vermaken. Morgen nog een laatste dagje hier op het Isle of Skye en dan naar ons laatste adres voor deze vakantie.

Wandeling in regenWandeling Arjan en Suus uitzichtWandeling Arjan en SuusLonneke tel.celNoor, Lon, SuusUitzicht B&B BreakishPotje Keezen

1. Opa Buijs:
    6 augustus 2017
    Het blijft maar sorry about the weather bij jullie, maar het gras is weer geschoren en ik heb een leuk uitstapje gehad met de dafclub in Riethoven en omgeving net bbq. Ik hoop dat jullie de laatste camping beter weer hebben. Geniet verder.
  2. Fam. van den Broek:
    6 augustus 2017
    Nog heel veel plezier groetjes Bregje en de rest van de familie!!!