New Castle upon Tyne naar Dunbar

28 juli 2017 - Dunbar, Verenigd Koninkrijk

Berwick-upon-tweedAankomst in SchotlandNa een heerlijke nacht te hebben geslapen werden we vanmorgen al vroeg wakker. We dachten namelijk dat de boot om 07.00 uur (Engelse tijd, het is hier een uur vroeger) zou aankomen. Dit was alleen twee uur later, dus pas om 09.00 uur. Eigenlijk was de planning om zodra we van de boot afkwamen ergens te gaan ontbijten maar dat duurde toch te lang daarom maar op de boot iets gegeten en gedronken. Rond een uur of half tien reden we van de boot af. Daarna nog door de douane wat vrij lang duurde. Er moest gekeken worden in de auto of er niets verdachts in lag en twee maal werden de paspoorten gecontroleerd. Maar, ze hebben de tas met drugs niet gevonden dus mochten we doorrijden. De komende drie nachten verblijven we in Dunbar in een stacaravan. Omdat we daar pas om 16.00 uur in mochten zijn we onderweg gestopt in Berwick-upon-tweet. Een hele mooie oude stad met verdedigingswerken uit lang vervlogen tijden. Dit plaatsje ligt nog steeds in Engeland maar onderweg naar Dunbar kwamen we al snel over de grens. Eindelijk hebben we Schotland bereikt. Nu zijn we heerlijk gesetteld in onze sta-caravan in Dunbar. In eerste instantie paste de sleutel niet maar we werden vriendelijk geholpen door het personeel hier. De caravan ziet er erg netjes uit en het weer is vrij goed. Het zonnetje schijnt en het is droog. Wat willen we nog meer...