Edinburgh en Jedburgh

30 juli 2017 - Dunbar, Verenigd Koninkrijk

Lonneke onthoofdKamer van AmesUitzicht over EdinburghWandelingetjeQueen Mary museumPapparazzi

Gisterenmorgen zijn we eerst wat rond gaan struinen in de omgeving. Uiteindelijk hebben we voornamelijk caravans gezien en bijna niets van de omgeving omdat hier niet echt veel wandelpaden zijn. We wilden eigenlijk richting zee maar konden daar niet komen zonder een grote drukke weg over te steken. Dat hebben we dus maar achterwege gelaten.

Na de middag zijn we naar Edinburgh gereden. Een ontzettend mooie stad met veel oude gebouwen. In Edinburgh zijn we naar Camera Obscura & world of illusions geweest. Dat is een museum waar je allerlei leuke illusies te zien krijgt (een spiegeldoolhof, een soort doortrommel waar je doorheen moet lopen en waar omheen alles draait en flitst (echt heel leuk, als je er van houdt.....) en nog veel meer). Helemaal bovenin is dan de camera obscura. Een soort periscoop waarmee je door middel van een spiegel over de hele stad uitkijkt. Erg leuk om te zien.

Na het museum hebben we nog even wat rondgedwaald in de stad en daarna weer naar de caravan.

Vandaag rustig aan begonnen (het is tenslotte vakantie). Rond een uur of half elf zijn we met de auto richting Jedburgh gereden. Niet over de grotere wegen maar via de "Borders" een omgeving met mooie, afwisselende landschappen. In Jedburgh moesten we eerst wat "vatten" want dat hoort er ook bij natuurlijk. In Jedburgh is het huis van Mary Queen of Scotts. Daar zijn we naar binnen gegaan want Noortje vond dit helemaal geweldig. Ze heeft hier namelijk een serie van gezien op Netflix (Reign). Ze wist ons dan ook van alles te vertellen hierover. Waar Netflix al niet goed voor is...

Na een wandeling door de stad en het stadspark weer rustig aan richting huis gereden. Onderweg veel mooie dingen gezien....

Nu zijn Lonneke en Arjan net terug van een plons in het (binnen)zwembad(je) en kijken we verder nog wel wat te doen.

Het weer is prima (rond de 18 graden en af en toe een buitje) dus misschien nog wel een wandelingetje of een spelletje. Morgen gaan we de stacaravan weer verlaten en op naar het volgende adres.

1. Opa Buijs:
    30 juli 2017
    Je zal zoiets maar op je bordje krijgen. Leuke uitstapjes gemaakt, veel plezier nog.
  2. Alex:
    31 juli 2017
    ja, en hoe hard noortje groeit !!?

Knuffel,snurk,pootje en groetjes!