Dunbar-Dundee

1 augustus 2017 - Dundee, Verenigd Koninkrijk

Zo, ondertussen zitten er alweer twee dagen van onze vakantie op.

Gisterenochtend eerst onze biezen gepakt en toen met auto en aanhangertje nog een keer op weg naar Edinburgh. Daar hebben we "the real Mary's kings close" bezocht, een rondleiding in een ondergrondse stad die vroeger onder Edinburgh lag en waar veel mensen aan de pest zijn overleden. Het was al een hele belevenis om er op tijd te komen. Rond 11.30 uur waren we bij de parkeerplaats die een stukje buiten Edinburgh lag en om 12.30 uur begon onze rondleiding, die we al hadden geboekt. We dachten er door middel van de TomTom wel naar toe te kunnen lopen maar.... de stroom van de TomTom was op. Een paar minuten voor tijd waren we gelukkig toch op de plek waar we moesten zijn. Even spannend dus...

Maar goed we waren nog precies op tijd voor de rondleiding. Het was wel wat kleiner dan verwacht maar toch interessant om te zien.

Na afloop hebben we, heel Hollands, een meegenomen boterham gegeten in het park om daarna iets te gaan drinken bij Starbucks. Naar het grote kasteel zijn we nog wel even toe gelopen maar we zijn er toch maar niet meer binnen gegaan. We hadden genoeg gezien voor vandaag en moesten nog een stukje rijden naar het hotel waar we nu zitten in Dundee (Taypark house).

Het bevalt hier prima alleen hebben we twee kamers een heel eind uit elkaar. Noortje en Lonneke zitten in het hoofdgebouw en Arjan en ik zitten in de theekamer (moeten buitenom het hotel lopen om daar te komen). Dus wel even spannend hoe dat zou gaan maar de meiden hebben het helemaal naar hun zin. Via het sturen van WhatsApp berichten en videobellen hebben we toch nog een beetje contact.

Vandaag hadden we een wat mindere dag qua weer (rond de 15 graden en regelmatig een bui) dus zijn we hier in de buurt naar het kasteel "Glamis Castle" gereden. Daar hebben we een rondleiding gekregen en hebben we wat door de tuinen gestruind. Omdat we morgen alweer naar de volgende bestemming gaan moesten we natuurlijk ook nog wel even kijken in welke stad we nu zitten dus zijn we nog even gestopt in Dundee.

Nu zitten we dan (Arjan en ik ver weg van onze dochters...) weer op onze hotelkamers na een paar potjes te hebben gekeezd in de bar.

MarykingscloseStarbucksTaypark House - DundeeTaypark House, DundeeVideogesprekGlamis CastleParkKeezen

1. Opa Buijs:
    2 augustus 2017
    Toch ook wel leuk op vakantie zonder kinderen of niet toch? Nu verder richting het monster. Na een mooie dag gisteren is het hier ook gaan regenen en waaien. Veel plezier verder.
  2. Fam. van den Broek:
    3 augustus 2017
    Google Maps werkte ook niet Suus? Veel plezier nog daar.
    Wij hebben gisteren nog een dagje Amsterdam gedaan, erg leuk.
  3. Jan oerlemans:
    3 augustus 2017
    nu kan ik jullie ook volgen.,nog heel veel plezier